2019-04-24

Czym jest kawa speciality?

Wchodzisz do supermarketu i chcesz kupić dobrą kawę.. Twój wzrok od razu wędruje i błądzi po kolorowych opakowaniach, a na każdym kroku natkniesz się na reklamy wielkich koncernów, od którego każda kawa jest „najlepsza”. Co wielu z nas myśli? „O! Ta kawa ostatnio reklamowana była w telewizji jako naprawdę dobra!” Zdajemy sobie sprawę, że sporo jest takich osób. To właśnie marketing tworzy otoczkę popularności dla danego produktu – nie oszukujmy się, znając daną firmę od razu chętniej kupimy jej produkt. Jednakże o dziwo to, co dostaniemy w opakowaniu, nie zwali nas z nóg i wcale nie będzie dobre jakościowo. Jak dostać dobrą kawę? Pytajcie o speciality!

Jak dostać? Przede wszystkim szukajcie w małych, niszowych sklepikach, małych palarniach czy na internecie – na przykład u nas, o tutaj.

Pewnie wielu z Was w tym momencie zada sobie pytanie, czym niby tak bardzo się różni kawa popularnej marki od tej speciality.. Chętnie odpowiemy

Otóż przede wszystkim, kawy speciality (a raczej krzewy) uprawiane są wysoko w górach, na żyznych glebach i – co ważne – z dala od cywilizacji. Dzięki odległości miasta od plantacji, ziarno nie wchłonie nieprzyjemnych aromatów asfaltu, dymu i smogu. Co ważne, owoce zbierane są ręcznie, dzięki czemu można odróżnić te zdrowe od chorych lub jeszcze niedojrzałych. W przypadku zbiorów dla dużych koncernów sprawa wygląda nieco inaczej – kombajny, po pierwsze zgarniają każde ziarno (zdrowe, chore, niedojrzałe, zgnite) a po drugie produkują sporo zanieczyszczeń, które kawowiec w późniejszym czasie wchłania.

Aby ziarenko otrzymało certyfikat Speciality poddane zostaje ocenie przez wyszkolonych Q-graderów – jeśli uzyska 80 na 100 punktów, „zdaje egzamin”.

Co ważne, palarnie dają nam sporo informacji na temat danej kawy – wiemy skąd pochodzi (kraj, region i plantacja), a także znamy metodę obróbki, wysokość na jakiej rosły krzewy, kiedy była zbierana czy palona. Znamy także jej profil sensoryczny, co pomoże nam w przybliżeniu określić jej późniejsze smaki i aromaty. Co ważne, nie są to sztucznie dodawane aromaty! Każde ziarno ma swój specyficzny smak, na które składa się wiele czynników – pochodzenie, obróbka, otoczenie innych roślin. Jeśli na opakowaniu wyczytamy, że w profilu sensorycznym znajduje się np. karmel – nie bójmy się, to nie są sztuczne aromaty – jesteśmy ich przeciwnikami i cenimy sobie naturalność
Bardzo ważną kwestią jest dbanie o środowisko i ekologię – wybierając kawę speciality, wybierasz kawę ekologiczną, która nie jest traktowana sztucznymi nawozami i preparatami do spryskiwania. To ważna kwestia, gdyż dzięki temu przyczyniamy się do jakości życia na Ziemi!

Dodatkowo, kawy speciality są jaśniej palone, dzięki czemu nie podrażniają żołądka i nie wpływają negatywnie na organizm.

Coraz częściej pojawiają się także ziarna kawy, na których możemy znaleźć informację iż farmerzy, importerzy, a także my i Wy, ciesząc się filiżanką ulubionej kawy wspieramy ruch Fair Trade… ale to materiał na inny artykuł;)

Podsumowując pijąc kawę speciality dbamy nie tylko o smak w naszej filiżance, ale także o własne zdrowie, klimat naszej planety oraz możliwość walki o lepszy byt dla ludzi pracujących przy jej uprawie.

Pamiętajcie, że kawa speciality wcale nie jest dużo droższa od tej komercyjnej. Duże koncerny proponują niskiej jakości produkt w zamian za kolorowe opakowanie i mnóstwo reklam. Mała palarnia inwestuje w ziarna najlepszej jakości oraz podnoszenie swoich umiejętności, co skutkuje jeszcze lepszym efektem końcowym! Mamy nadzieję, że trochę rozjaśniliśmy Wam kwestię kawy speciality a kawy znanych, ogromnych marek. Pamiętajcie, że chętnie wprowadzimy Was do świata dobrej kawy i odpowiemy na Wasze pytania najlepiej jak potrafimy!
Dlatego wpadajcie i klikajcie tutaj , wybierzcie odpowiednią kawę dla siebie i spróbujcie ziaren najwyższej jakości!

Zapisz się

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz 30 złotych rabatu na pierwsze zakupy w sklepie internetowym*, dodatkowo będziesz na bieżąco z promocjami i nowościami.
*Oferta ważna dla niezarejestrowanych wcześniej klientów na zakupy za kwotę min 150 złotych. Rabat nie łączy się z innymi promocjami.

x

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.