2019-03-01

Podróż po świecie herbat

display this

Warto zacząć od początku, od podstaw. Najstarsze z nich mają ponad 1700 lat! Dzielnie bronią się przed działaniem czasu – i właśnie między innymi tak działają na nas, opóźniają procesy starzenia, bo zawierają dużo FLAWONOIDÓW. Do 40% suchej masy to tzw katechiny, które są najłatwiej przyswajalne przez nasz organizm. To właśnie one mogą nas uchronić przed miażdżycą, zawałem czy pomóc w obniżeniu cholesterolu. Picie (szczególnie zielonej) herbaty może zapobiegać w powstawaniu i rozwijaniu się chorób nowotworowych, a także wzmocnić działanie leków przeciwnowotworowych. Niektóre z nich korzystnie wpływają na kondycję skóry – dlatego też do wielu kosmetyków dodaje się wyciąg z zielonej herbaty. Może być to także alternatywa dla kawy, gdyż ona także dodaje sił, energii i wzmacnia koncentrację. Co ważne, niektóre rodzaje są pomocne przy odchudzaniu!
Każdy rodzaj herbaty ma swoje właściwości i zastosowania. Warto więc doczytać nasz artykuł do końca, aby dowiedzieć się ile dobrego w nasze życie wnieść może nam herbata.

Herbata czarna to chyba najpopularniejszy rodzaj w naszym kraju. Z czym pijamy najczęściej? Oczywiście z cytryną czy sokiem malinowym. Jednakże mając dobrej jakości susz spróbujmy wypić go bez dodatków i docenić bogate walory smakowe. Zawiera ona taninę, która pozytywnie działa na układ pokarmowy, dlatego warto sięgać po nią przy zatruciach. Wspomaga ona także układ krwionośny i serce np. przeciwmiażdżycowo, obniża ciśnienie czy rozszerza naczynia krwionośne. Okłady z naparu łagodzą podrażnienia słoneczne oraz będą pomocne w zwalczaniu trądziku czy łupieżu (tutaj oczywiście płukanka).
Pamiętajmy jednak, że zbyt duża ilość wypitej herbaty czarnej może powodować bóle i zawroty głowy, kołatanie serca czy bezsenność. Powinni na nią szczególnie uważać wrzodowcy, gdyż nasila wydzielanie kwasu solnego w żołądku.
PAMIĘTAJCIE! Nie zalewamy wrzątkiem jak często zalecają producenci znanych marek na opakowaniach  Herbatę parzymy w ok 95 C. Na 120 ml wody zaleca się 2-3 g suszu.

display this

Herbata zielona jest coraz bardziej popularna i doceniana w naszym kraju. Liście przerabia się maksymalnie godzinę po zebraniu, aby nie fermentowały – dzięki temu zachowuje prawie wszystkie cenne substancje. Wg Japończyków regularne picie zielonej herbaty wspomaga leczenie ponad 60 schorzeń, a regularne jej picie 4-10 filiżanek dziennie przedłuża życie średnio o 3 lata! Dodatkowo może chronić przed różnymi formami starczej demencji. Co ważne, hamuje wchłanianie cholesterolu i wspomaga choroby układu krążenia, co może zapobiegać zawałom serca czy udarom mózgu. Zmniejsza ona ryzyko rozwoju raka, a szczególnie raka skóry. Świeży napar uzyskany po maksymalnie 3 minutach parzenia pobudzi i orzeźwi, a to wszystko dzięki wysokiej zawartości teiny.
Jak parzyć? Otóż zieloną herbatę zalewamy wodą ok 70-80 C i parzymy nie dłużej niż 3-4 minuty.

display this

Herbata biała uznawana jest za najzdrowszą, jednakże nie tak popularną jak czarna czy zielona. Ma niezwykle delikatny smak, co niestety wielu osobom nie odpowiada. Warto wiedzieć, że zawiera ona aż dwa razy więcej antyoksydantów niż zielona herbata! Dodatkowo bogata jest w liczne antyutleniacze i najintensywniej wyłapuje wolne rodniki, działa przeciwnowotworowo i także spowalnia proces starzenia się ciała. Zawiera dużo witamin i innych substancji odżywczych. Może zapobiegać miażdżycy, reguluje poziom cholesterolu czy ciśnienie krwi. Dodatkowo działa antybakteryjnie i chroni przed wirusami, a także może wzmacniać nasze kości. Podobnie jak inne herbaty pozytywnie wpływa na wygląd naszej skóry.
Parzymy ją w ok 85-90 C przez 3 minuty (można dłużej, aby wzmocnić smak). Najlepsza ilość suszu to około 2-3 g na 120 ml wody.

display this

Herbata czerwona – jej najbardziej znana odmiana to Pu-erh. Polecana jest ona przede wszystkim osobom, które chcą się odchudzić czy walczą z nadwagą. Proces fermentacji czerwonej herbaty jest krótszy niż w czarnej, więc zawiera ona więcej enzymów i polifenoli, które regulują wydzielanie żółci, ułatwiają trawienie czy przyspieszają zamianę tłuszczu w energię. Aby działanie było skuteczne, należy wypijać dziennie 5-6 filiżanek, 30 minut po każdym posiłku. Oczywiście sama herbata to nie wszystko – pamiętajmy o dobrej diecie, niskokalorycznej! Podobnie jak inne pomoże w walce z cholesterolem, poprawi pamięć i normalizuje ciśnienie.

display this

Mamy nadzieję, że chociaż część tego co tutaj napisaliśmy okaże się przydatne, zaciekawiło Was i wprowadziło w herbaciany świat. Pamiętajcie, że działanie tych herbat będzie skuteczne przy regularnym piciu – jedna filiżanka na parę dni zdecydowanie nie wystarczy. No i przede wszystkim zadbajcie o to, by herbata była dobrej jakości! Zrezygnujcie z tej w torebkach, a wybierzcie sypaną – docenicie te smaki :)

A już niebawem przybliżymy Wam nasze najlepsze herbaty – teraz zachęcamy do wejścia w zakładkę i zapoznania się z tym, co możecie u nas dostać, zdecydowanie powinniście ich spróbować!

Zapisz się

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz 30 złotych rabatu na pierwsze zakupy w sklepie internetowym*, dodatkowo będziesz na bieżąco z promocjami i nowościami.
*Oferta ważna dla niezarejestrowanych wcześniej klientów na zakupy za kwotę min 150 złotych. Rabat nie łączy się z innymi promocjami.

x

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.